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Bibliography

References to publications, sorted by year and author.

Harms Wolfgang (1980).
Daniel Wilhelm Trillers Auffassung von der Fabel im Titelblatt und in Rahmentexten seiner 'Neuen Aesopischen Fabeln' von 1740
In: Text und Bild. Aspekte des Zusammenwirkens zweier Künste in Mittelalter und früher Neuzeit, ed. by Christel Meier/Uwe Ruberg, Wiesbaden, pp. 732-749.

Harms W (1976).
Allegorie und Empirie bei Konrad Gesner. Naturkundliche Werke unter literaturwissenschaftlichen Aspekten
In: Akten des 5. Intern. Germanistenkongresses Cambridge 1975, Bern, vol. 2, pp. 119-123.

Harms W (1975).
Der Eisvogel und die halkyonischen Tage. Zum Verhältnis von naturkundlicher Beschreibung und allegorischer Naturdeutung
In: Verbum et signum. Fs. Friedrich Ohly, ed. by ..., München, vol. 1, pp. 477-515.

Harms W (1975).
Der Eisvogel und die halkyonischen Tage. Zum Verhältnis von naturkundlicher Beschreibung und allegorischer Naturdeutung
In: Verbum et signum. Festschrift Friedrich Ohly, ed. by Hans Fromm et al., München, vol. 1, pp. 477-515.

Harms W (1972).
Reinhart Fuchs als Papst und Antichrist auf dem Rad der Fortuna
Frühmittelalterliche Studien, 6:418-440.

Harms Wolfgang (1972).
Reinhart Fuchs als Papst und Antichrist auf dem Rad der Fortuna
Frühmittelalterliche Studien, 6:418-440.

Harris Nigel (2011).
Der Pfau bei Konrad von Megenberg - und anderswo
In: Konrad von Megenberg (1309-1374): Ein spätmittelalterlicher 'Enzyklopädist' im europäischen Kontext, ed. by Edith Feistner. Reichert Verlag, Wiesbaden Jahrbuch der Oswald von Wolkenstein-Gesellschaft. 18. , pp. 175-188.

Harris Nigel (2007).
Animals and Exile in the Ecbasis cuiusdam captivi
In: Fauna and Flora in the Middle Ages. Studies of the Medieval Environment and its Impact on the Human Mind. Papers Delivered at the International Medieval Congress, Leeds, in 2000, 2001,and 2003, ed. by Sieglinde Hartmann. Lang, Frankfurt.

Harris Nigel (2007).
The Light of the Soul. Lumen anime ‘C’ and Ulrich Putsch’s ‘Liecht der sel’: Parallel Edition with Introduction and Indices
Oxford: Lang.

Harris Nigel (2007).
The Camel. Perspectives and Meanings in Medieval Literature
In: Fauna and Flora in the Middle Ages. Studies of the Medieval Environment and its Impact on the Human Mind. Papers Delivered at the International Medieval Congress, Leeds, in 2000, 2001,and 2003, ed. by Sieglinde Hartmann. Lang, Frankfurt, pp. 53-65.

Harris Nigel (2002).
Animal, Vegetable, Mineral. Some Observations on the Presentation and Function of Natural Phenomena in Willehalm and in the Old French Aliscans
In: Wolfram’s ‘Willehalm’. Fifteen Essays, ed. by Martin H. Jones, Timothy McFarland. Camden House, Columbia SC, pp. 211-229.

Harris Nigel (2002).
Tiersymbolik: In der Geschichte des Christentums
Theologische Realenzyklopädie, 32:542-53.

Harris Nigel (2000).
Willehalm and Puzzat, Guillelme and Baucent. The Hero and His Horse in Wolfram's Willehalm and in the Bataille d'Aliscans
In: The Challenge of German Culture. Essays Presented to Wilfried van der Will, ed. by Michael Butler, Robert Evans. Palgrave, Basingstoke, pp. 13-24.

Harris Nigel (1999).
'gar süezen smac daz pantir hât'. Der Panther und sein Atem in der deutschsprachigen Literatur des Mittelalters
In: Natur und Kultur in der deutschen Literatur des Mittelalters: Colloquium Exeter 1997, ed. by Alan Robertshaw/Gerhard Wolf. Niemeyer, Tübingen, pp. 65-75.

Harris Nigel (1994).
The Latin and German ‘Etymachia’. Textual History, Edition, Commentary
Tübingen: Niemeyer. Münchener Texte und Untersuchungen. 102.

Harris Nigel (1991).
Animal Symbolism in Late Medieval Germany. The 'Etymachia' Treatise
In: Tiersymbolik, ed. by Paul Michel, Bern [u.a. ], vols. 7 Schriften zur Symbolforschung., pp. 111-131.

Harris Nigel and Newhauser Richard (2005).
Visuality and Moral Culture in the Late Middle Ages: The Emblematic Conflictus and Its Literary Representatives, the Etymachia, Qui vicerit dabo and In campo mundi
In: In the Garden of Evil. The Vices and Culture in the Middle Ages, ed. by Richard Newhauser, Toronto: Pontifical Institute for Mediaeval Studies Papers in Mediaeval Studies. 18. , pp. 234-76.

Harris Nigel and Williams-Krapp Werner (1995).
‘Etymachie-Traktat’. Ein Todsündentiertraktat in der katechetisch-erbaulichen Sammelhandschrift Augsburg, Staats- und Stadtbibliothek 2o Cod. 160. Farbmikrofiche-Edition mit Einführungen
Munich: Lengenfelder. Codices Illuminati Medii Aevi. 36.

Harris R (1956).
The white stag in Chrétien's "Erec et Enide"
French Studies, 10:55-61.

Harris-Stäblein Patricia (1984).
Le rôle de la bête dans la structuration dynamique des fabliaux: du vair palefroi
Cahiers d'Etudes Médiévales, 2/3:575-83.

Harrison Thomas (1960).
Birds of Paradise: Phoenix Redivivus
Isis, 51(2):173-180.

Harry Ph.W (1903).
A comparative study of the Aesopic fable in Nicole Bozon

Harsch Ulrich (2001).
Der Ältere Physiologus
, Bibliotheca Augustana.

Hartan J (1949).
Animals in Art: Mediaeval Bestiaries
Geographical Magazine, 22:182-190.

Harthan J.P (1949).
Medieval bestiaries
The geographical magazine, 22:182-190.

 
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